Inzet EHBO

EHBO’ERS NODIG VOOR EVENEMENTEN?
Organiseert u in de gemeente Emmen een activiteit of evenement en is het wenselijk of mogelijk verplicht dat er eerste hulpverleners aanwezig zijn, dan neemt onze vereniging dat deel van de organisatie graag van u over. Wij hebben veel ervaring met allerlei soorten kleine- en grootschalige evenementen, zoals sportevenementen, beurzen, festivals, dorpsfeesten, braderieën, markten, popconcerten en houseparty’s.
foto
Geen enkel evenement is gelijk. Soms is de inzet van slechts enkele eerste hulpverleners met een kleine- of grote verbandtas voldoende en soms is er meer nodig. Als de omvang van het evenement het noodzakelijk maakt, dan kunnen er meerdere eerste hulpverleners worden ingezet. Hiervoor werken we ook samen met andere EHBO verenigingen in de regio.
Ook de inzet van het materiaal is afhankelijk van het soort evenement. Naast de herkenbare EHBO kleding kunt u daarbij denken aan: diverse soorten ruim gesorteerde tassen met verbandmiddelen, dekens, brancard, rolstoel, mobiele telefoons, portofoons, een AED en koelboxen met Cold Packs. Verder kunnen wij voor sportevenementen ook bemiddelen bij de inzet van een sportmasseur, sporttaper en een verpleegkundige.

ONZE VRIJWILLIGERS:
Onze EHBO’ers beschikken allemaal over een geldig EHBO diploma en hebben zich als vrijwilliger voor evenementen opgegeven. Zij zijn graag aanwezig bij uw evenement om hun kennis en ervaring zo nodig in praktijk te brengen.
Onze vrijwilligers staan hun uren gratis af. Wel moeten we iedere keer nieuw verzorgingsmateriaal en van tijd tot tijd ook hulpmateriaal en kleding aanschaffen. Ook moeten de vrijwilligers regelmatig oefenen. Dit alles kost geld. Daarom vragen wij een relatief kleine vergoeding voor onze inzet. De hoogte van de vergoeding hangt ondermeer af van het evenement, het aantal in te zetten hulpverleners en het te verwachten materiaalgebruik.

WAT VERWACHTEN WIJ VAN U ALS ORGANISATOR?

  • Met het oog op onze planning en voorbereidingen vragen wij u om 6 weken voor aanvang van het evenement uw aanvraag bij ons in te dienen. Bij aanvragen die later binnen komen kunnen wij niet garanderen dat wij aan uw aanvraag kunnen voldoen. Hoe vroeger uw aanvraag binnen is, hoe beter wij ons kunnen voorbereiden en passende vrijwilligers kunnen zoeken.
  • De minimale inzet is 2 vrijwilligers. In overleg met u wordt bekeken of er meer vrijwilligers ingezet dienen te worden.
  • Er wordt van u verwacht dat u onze vrijwilligers af en toe van een consumptie voorziet en bij een langere inzet ook van een maaltijd.
  • Het is wenselijk dat u een ruimte of hoekje reserveert voor onze hulpverleners en deze voorziet van een tafel en een aantal stoelen waar zij de slachtoffers kunnen helpen. Voor de rest richten wij de EHBO post in met de benodigde materialen en zorgen ook voor de herkenbaarheid door middel van een EHBO spandoek of vlag.
  • Onze hulpverleners kunnen helaas geen slachtoffers naar een dokterspost of ziekenhuis vervoeren, omdat zij op het evenemententerrein dienen te blijven.
  • Ook vragen wij u indien mogelijk een parkeerplaats te reserveren voor de EHBO materiaal wagen. Bij betaald parkeren worden de parkeerkosten bij u in rekening gebracht.

OFFERTE AANVRAGEN
Voor het aanvragen van een offerte kunt u bij voorkeur ons online formulier invullen. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen met onze evenementencoördinator Jan Vrijbloed:
telefoon: 06-13508289 (overdag op werkdagen)
telefoon: 0049-5946 995910 (in de avonduren en in het weekend)
e-mail: evenementen@ehbo-emmen.nl