Code 95 punten heeft te maken met de vakbekwaamheid van beroepschauffeurs.
Vroeger volstond het CCV-B (chauffeurs) Diploma voor een heel leven als beroepschauffeur. Dat is komen te vervallen. Om beroepschauffeur te blijven, zijn chauffeurs nu verplicht iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen.

Met de Code 95 tonen beroepschauffeurs aan dat ze vakbekwaam zijn. Code 95 is een aanduiding op het rijbewijs die achter een voertuigcategorie is geplaatst . Deze code is verplicht voor het beroepsmatig besturen van een voertuig in Europa, waarvoor een rijbewijs C1(E), C(E), D1(E) of D(E) noodzakelijk is. Deze code is vijf jaar geldig. Zonder deze aantekening mogen zij hun vak dus niet meer uit oefenen.

Onze vereniging is sinds 2011 erkend opleider CCV Code 95 voor het beroepsvervoer. Dit betekent dat als beroepschauffeurs bij onze vereniging een EHBO cursus of herhalingslessen volgen zij hiervoor Code 95 punten kunnen krijgen. De extra administratieve handelingen, certificering en aan- en afmelding bij het CCV brengen wel extra kosten met zich mee.

Heeft u hierover nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze penningmeester via penningmeester@ehbo-emmen.nl of onze secretaris via secretaris@ehbo-emmen.nl